Afgelopen week stuurde het Kabinet het Wetsvoorstel Bijmengverplichting naar de Tweede Kamer. Nadat de oorspronkelijke invoeringsdatum van de Wet al twee keer met een jaar is uitgesteld werd er reikhalzend naar uitgekeken.
Met het zomerreces van de Kamer voor de deur is de zorg echter dat behandeling van en stemming over de Wet in Tweede en Eerste Kamer zoveel tijd in beslag nemen dat invoering per 1 januari 2027 alsnog moet worden uitgesteld. Een brede alliantie van groen gas producenten, netbeheerders, provincies, financiele instellingen en energieleveranciers heeft aan alle Kamerleden een brandbrief gestuurd met de dringende oproep om tijdig, dat wil zeggen direct na het zomerreces, de wet in stemming te brengen. In ieder geval op tijd voor leveranciers om de besluitvorming nog in te regelen.
Lees hier de brief van de Coalitieoproep Groen Gas

