Vorige week spraken woordvoerders Energie in de Tweede Kamer met energie-experts over leveringszekerheid. Tijdens deze technische briefing kregen de Kamerleden advies over het op langere termijn zekerstellen van energielevering aan burgers en bedrijven tegen betaalbare prijzen. Verschillende experts wezen daarbij nadrukkelijk op groen gas.
Energie Nederland noemde groen gas, naast groene waterstof, een duurzaam alternatief voor aardgas. De vertegenwoordiger van de Nederlandse energieleveranciers riep de overheid dan ook op om de vraag naar groene alternatieven te stimuleren. In het kader van leveringszekerheid positioneerde TNO groen gas als onderdeel van het toekomstige energiesysteem en Energie Beheer Nederland (EBN) gaf aan dat groen gas inmiddels één van de sporen is waarop dit publieke energiebedrijf zich richt.
De bijdragen onderstrepen dat groen gas niet alleen een duurzaam alternatief is, maar ook een rol speelt bij het afbouwen van de afhankelijkheid van buitenlands gas. Dat maakt ons tevens weerbaar tegen prijsschommelingen op de wereldmarkt. Het Platform Groen Gas hoort het steeds vaker: de beste energie, is de energie die je zelf maakt!

